Навчальний експеримент – основа вивчення фізики
Навчальний експеримент у школі є основою вивчення фізики. Якість знань і практична підготовка учнів з фізики перебувають у прямій залежності від якості фізичного експерименту. Шкільний фізичний експеримент підводить учнів до розуміння сучасних фізичних методів дослідження, виробляє у них практичні вміння і навички. Ознайомлення з методами і прийомами наукового дослідження сприяє більшій самостійності при виконанні експериментальних завдань, глибокому і міцному засвоєнню знань.
23 грудня 2016 року на базі опорного кабінету фізики НВК «Лозівська ЗОШ І-ІІІст.-ДНЗ» відбувся «Фізичний практикум» для учнів 9 класів шкіл Байковецької об’єднаної територіальної громади.
З привітальним словом до присутніх звернувся методист з фізики та астрономії Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти Василь Ярославович Гайда. Він наголосив, що зростаюче значення експериментальних методів дослідження в науці, проникнення їх у більшість сфер людської діяльності зумовлюють об’єктивну необхідність посилення ролі фізичного експерименту в практиці шкільного навчання.
Організатор заходу, вчитель-методист, керівник міжшкільного методичного об’єднання вчителів фізики Байковецької ОТГ Михайло Андрійович Шемеля розробив власну ефективну систему навчального експерименту. В кабінеті фізики, створеному ним за підтримки керівництва Байковецької об’єднаної територіальної громади, є все необхідне сучасне обладнання, яке дозволяє вчителю проводити фізичний експеримент в повному обсязі, досягати високих результатів у роботі. Тільки в цьому навчальному році призерами районного етапу учнівських олімпіад з фізики та астрономії є 4 його учні.
Шемеля М.А. підготував для учасників систему робіт фізичного практикуму з розділу «Електричний струм», показав вчителям та учням роль експерименту в побудові і перевірці гіпотез, теоретичних висновків, у відкритті нових явищ і встановленні емпіричних закономірностей, у визначенні різних параметрів, які входять у фізичні формули.
Під час проведення практикуму панувала доброзичлива атмосфера. Учні шкіл Байковецької ОТГ змогли самостійно «поспілкуватися» з приладами та установками. Вчитель багато уваги приділив мотивації учнів: діти вели пошукову роботу, виявляли бажання виконувати запропоновані їм досліди.
Також для дев'ятикласників був проведений психологічний тренінг "Шлях до успіху". Організували це заняття заступник директора з виховної роботи, практичний психолог Процик М.П. і педагог-організатор Климів Л.З.
Під час заключного слова методист відділу освіти Байковецької сільської ради Носко О.О. відзначив, що продемонстрована організація навчальної діяльності сприяє підготовці та проведенню якісних та ефективних уроків з фізики, спонукає учнів до дослідницької роботи, вчить учитися самостійно, здобувати глибокі знання з предмета.
Носко О.О. подякував організатору практикуму та учасникам за активну та плідну роботу, побажав усім присутнім творчих злетів, наснаги у роботі та навчанні.