Літня мовна школа
У Байковецькій громаді при літньому оздоровчому таборі з денним перебуванням дітей SMILE, організованому в Байковецькій ЗОШ І-ІІ ст. для учнів усіх навчальних закладів ОТГ, діяла літня мовна школа. Вона тривала три тижні – з 29 травня до 16 червня; харчували дітей за рахунок джерел місцевого бюджету, заняття проводили вчителі навчальних закладів. Це була хороша можливість для школярів у вільний від навчання час отримати захоплюючу мовну практику, практично скористатися знаннями, які здобули протягом року, набути вражень у спілкуванні саме іноземною мовою. Учасників табору поділено на чотири групи за віковим критерієм: учні початкової школи (1 група), учні основної школи (3 групи – 5 клас, 6 і 7 класи, 8 клас).
Як вже зазначено, заняття проводили вчителі навчальних закладів громади. Щодня педагог працював із іншою групою дітей. Такий спосіб діяльності спрямований на те, щоб учні звикали до особливостей артикуляції кожного вчителя, розуміли, що існують фонетичні варіанти окремих слів, а також старшокласники основної школи усвідомлюють відмінності між американським та британським варіантом англійської мови.
Програма побудована таким чином, аби створити якомога ефективніше мовне середовище. Упродовж двох годин щодня школярі спілкувалися лише іноземною мовою. Кожного дня група отримувала певну тему, навколо якої побудовані усі завдання. На заняттях учителі практикували різні роди і види занять відповідно до теми дня: учні і малювали, і розгадували кросворди і ребуси, і виконували завдання із ключами, і обговорювали традиції та звичаї своєї та інших країн,і вивчали особливості національної кухні, і виконували фізичні вправи, а також влаштовували віртуальні мандрівки Україною та європейськими й атлантичними державами, реальні подорожі малою батьківщиною. Заняття відбувалися у легкій невимушеній атмосфері, основним видом діяльності була навчальна гра. Щодня діти отримували багато вражень.
Позитивно, що тривалість табірної зміни – 21 день. Упродовж перших кількох днів діти лише намагалися освоїтися у новому середовищі, знайти свою нішу, завдання, подружитися. Спершу усі школярі шукали можливості не говорити іноземною мовою, проте в наступний період такий психологічний бар’єр зник. Усі ці моменти передбачено і в програмі: теми перших кількох днів спрямовані на знайомство учасників табору. Також упродовж першого тижня вчителі визначили рівень володіння мовою кожного учня і враховували цю інформацію на заняттях. Проте педагоги не акцентували ніколи на цьому уваги, особливо перед дітьми. Кожний учасник мовної групи міг робити те, що дозволяв його рівень – від початкового до високого, й кожний отримував посильне завдання, щоб прикласти зусилля для його успішного вирішення. Головним завданням учителя – створити іномовне середовище і зацікавити школярів, щоб вони мали натхнення в ньому перебувати. Адже навчання це ж не тільки вивчення слів, а й мотивація до отримання знань. У табірному невимушеному середовищі школярі себе по-іншому поводили: неурочна атмосфера, відсутність оцінок, регламенту, цікаві і творчі завдання, актуальні теми для обговорення сприяли розвитку креативності школярів, збагачували їх. Педагоги також відзначають, що наприкінці табору діти відкрилися, стали більш творчими, вільнішими у спілкуванні. Програма діяльності літньої мовної школи при таборі з денним перебуванням дітей SMILE спрямована на те, аби створити цікаве та ефективне спілкування. Інакше зруйнувати мовний бар’єр просто неможливо.