Навчально-ознайомчий візит до Польщі
З 02 по 06 липня 2018 року перший заступник сільського голови Микола Дума взяв участь у навчально-ознайомчому візиті до Польщі (м. Краків та воєводство Малопольське) для вивчення кращих практик надання публічних послуг.
Метою навчально-ознайомчого візиту є вивчення кращих практик надання публічних послуг Польщі, обмін досвідом з польськими колегами щодо управління, організації, забезпечення сталості, залучення громадян до управління публічними послугами. Організатором є програми DOBRE.
"Під час навчального візиту у польське воєводство м. Краків на території гміни Забєжува поїздка стосувалась наступного порядку: надання послуг жителям в сфері спорту, відпочинку, соціального обслуговування, централізованого водопідведення, водовідведення, вивіз побутових відходів. У сфері технічного обслуговування у розвитку державної інфраструктури, двостороннього планування для інвесторів. По кожній цій послузі в мене буде своя пропозиція для робочої групи, по реалізації стратегії нашого розвитку, звичайно не можливо максимально перенести державні стандарти з однієї країни в іншу через те, що політика держави не завжди одинакова. Але скажу, що набираємось досвіду, яким чином покращити послуги для наших жителів, - ділиться враженнями заступник сільського голови Микола Дума".
Питання, що стосувались порядку денного:
Співробітництво громад у сфері державних послуг - Асоціація Краківська Метрополія як інституційна платформа співпраці для 15 громад-членів: Кракова і 14 навколишніх громад, в тому числі Ніполоміце (інші: Біскупіце, Черніхув, Іголомія-Вавженчице, Коцмижув-Любожице, Лішкі, Міхаловіце, Могиляни Скавіна, Святнікі Горне, Величка, Велика Вєщ, Забежів та Жєлонкі). Співпраця, зокрема, у сфері розвитку дорожньої інфраструктури, збалансованого транспорту у "Краківській функціональній зоні", водно-каналізаційного господарства, вивезення сміття. Активізація співпраці задля вирішення спільних проблем та використання потенціалу 15 громад, з урахуванням їхньої специфіки. Представлення та захист спільних інтересів громад, що входять до складу Краківської функціональної зони, під час реалізації завдань Асоціації "Інтегровані територіальні інвестиції".
Надання послуг у сфері спорту і рекреації на прикладі міста Бохня - робота Міського центру спорту і рекреації, спортивні об'єкти, діяльність спортивних клубів, реалізація завдань громади (у царині спорту, рекреації, туризму) за допомогою конкурсів для ГО, будівництво та обслуговування спортивних об'єктів (в т.ч. спортивної зали та критого басейну з загальнодоступною фінською сауною, профінансованих з громадського бюджету 2016 року), велосипедні маршрути і таке інше. Муніципальне управління в Бохні, Критий басейн імені Яна Кота, Зал для спорту та розваг, Міський Стадіон та районні футбольні стадіони
Системи вуличного освітлення на прикладі міста Бохня - технологія LED для вуличного освітлення, рішення, які базують на відновлюваних джерелах енергії в освітленні громадського простору (пішохідні переходи, зупинки тощо), інтегровані системи управління вуличним освітленням, технологічні новинки. Муніципальне управління в Бохні
Громада Старий Сонч (разом 23,5 тис. Мешканців, в цьому 9,2 тис. - місто Старий Сонч i 14,3 тис. мешканців - 15 сел) Послуги з очищення та централізованого постачання води, а також централізованого прийому та очистки стічних вод з сільських місцевостей та малих міст на прикладі Старий Сонч. Реалізація та результати багаторічного проекту «Модернізація та розвиток системи водно-каналізаційного господарства» (планування коштів з бюджетів ЄС та РОП, ДФОНПС та ОФОНПС, бюджету громади та приватних джерел - від мешканців і підприємств), реалізованого комунальним підприємством Сондецьке водопостачання. За короткий час було забезпечено доступ до чистої питної води 8 тисячам нових клієнтів, утилізації стічних від у 19 тисячах помешкань, 174 км каналізаційних мереж та 70 км водопроводів, розбудова та модернізація Водоочищувального заводу в м. Старий Сонч (відповідно до найкращих стандартів ЄС). Обмежено незаконне викидання стічних вод до природного середовища. Збереження ціни за воду та відвід стічних вод на рівні у три-чотири рази нижче ринкової за умови вивезення вакуумною машиною. Процес підключення мешканців та підприємств до централізованої водопровідно-каналізаційної системи - проблеми, процедури, методи адміністративних дій. Муніципальне управління в Старому Сончу, Водогенераційна Станція, Установка по очищенню стічних вод, Сондецька Водопостачальна Компанія
Громада Буковіна Татшаньська (12,3 тис. мешканців; 8 сел) Послуги у сфері водопостачання та збору і очищення стічних вод з районів з розсіяним будівництвом та за відсутності централізованих систем на прикладі громади Буковина Ташаньська. Змішана система водопостачання: 1) муніципальні, місцеві системи збору, очищення та водопостачання для громадських об'єктів; 2) діяльність приватних / комунальних водних компаній, що керують малими водопровідними системами (в районах); - відносини з громадою; обслуговування та ремонт інфраструктури; кризисові ситуації (повені та посухи); оплата за воду; тенденції ліквідації водопровідних компаній; 3) приватні водозабори - правова ситуація та напрямок змін. Система збирання та очищення стічних вод - система водовідведення та вивезення до розташованих поблизу установок очищення стічних вод (контроль, екологічна небезпека, процедури поведінки в результаті порушень, оплати та інше). Системи очищення води розташовані близько домівок (індивідуальні та колективні) - правила установки, використання, витрати, контроль та відповідальність. Використання водних ресурсів для економічних цілей - виробництво мінеральних вод, гірськолижних схилів, термальних ванн та опалення будинків (глибоководних термальних вод). Муніципальне управління Буковіна Татшаньська, Муніципальний комунальний відділ у Буковині Татшанській, Водна компанія, очисна споруда близько житлового масиву, Термальні ванни.
Тшебіна (34 тис. мешканців, в тому числі 20,5 tys. в місті і 13,5 тис. w 10 селах) Управління відходами на місцевому рівні на прикладі муніципалітетів Тшебіня, Хшанув та Лібьонж (співробітництво муніціпалітетів) - закон "про сміття", система приймання змішаних відходів та відсортованих мешканцями відходів, винагорода за слідкування за відходами, контроль, система збору відходів від комерційних компаній, небезпечні та спеціальні відходи (азбест, електросміття, хімікати, сміття з будівництва та біомаса тощо). Контракти з фірмами по вивозу змішаного сміття та вторинної сировини з території громади - власне підприємство, комерційні компанії. Функціонування PSZOK(Пункт збору відсортованих побутових відходів). Вивезення побутових відходів у сміттєзвалище - можливості муніципалітетів. Співробітництво громад у сфері поводження з відходами - Союз співробітництва громад Комунальне Господарство (впровадження управління відходами від імені муніципальних громад-членів Союзу - Лібьонж, Хшанув, Тшебіна) - обсяг діяльності в галузі поводження з відходами, юридична форма, участь муніципалітетів, завдання та ін. Муніціпальне управління в Тшебіні, PSZOK (Пункт збору відсортированих побутових відходів) в Тшебіні
Субрегіон Західна Малопольска - 180 тис. Мешканців Управління відходами на регіональному рівні на прикладі Західної частини Малопольського субрегіону - діяльність RIPOK (Регіональна муніципальна установка з перероблення відходів) у Баліні (Хшановский регіон) - установка для обробки механічних та біологічних відходів, перероблення побутових відходів та біологічних відходів, відновлення та продаж, виробництво альтернативного палива для сусіднього цементного заводу, компостування зелених відходів та органічних муніципальних відходів, обмеження розміщення відходів та виділення газу на сміттєзвалищах. Функціонування сміттєзвалища - безпека, використання, загрози, меліорація. Союз Громад Комунальне Господарство, RIPOK (Регіональна установка для переробки муніципальних відходів) в Баліні, Сміттєзвалище в Баліні
Хшанув (47,5 тис.мешканців, в тому числі 37,5 тис мешканців з міста і 10,0 тис. - 6 сел) Співробітництво громад в галузі водопостачання та каналізації і очищення стічних вод на прикладі муніципалітетів м. Хшанув, Тшебіня, Лібьонж - діяльність районного підприємства водопровідно-каналізаційної компанії в Хшанові- видобуток води з водозаборів та подачі до 3 громад, закупівля води з інших джерел, збирання та очищення стічних вод від 3 громад, ставки на воду та каналізацію - цінова політика, забезпечення водопостачання та каналізації, очисні споруди та нові інвестиції. Муніціпальне Управління в Хшанові, Обласна водопровідна та каналізаційна компанія в Хшанові
Співробітництво громад у сфері суспільного масового транспорту на прикладі муніципалітетів Хшанув, Тшебіня, Лібьонж - діяльність Комунального Союзу "Регіональні сполучення", сфера виконання завдань, надання транспортних послуг на території 3 громад, участь муніципалітетів у Союзі, рентабельність діяльності, маршрути комунікації, клієнти, додаткові пільги на квитки для різних соціальних груп, сучасні системи ідентифікації та моніторингу транспортних засобів, інвестиції (водії, зупинки). Комунального Союзу "Регіональні сполучення" в Хшанові
Реалізація культурно-освітніх послуг у сфері читання на прикладі Муніципальної публічної бібліотеки в м.Хшанув: функціонування бібліотеки як культурно-освітньої установи місцевого самоврядування (пропозиції, інфраструктура, ресурси, додаткові заходи - літературні клуби, вільний час, акції тощо). Міська Громадська бібліотека в Хшанові
Щчурова (10 тис.мешканців - 21 село) Забезпечення та розвиток дорожньої інфраструктури на прикладі сільської громади Щурова - здійснення інвестицій на муніципальних дорогах (інвестиційні плани на дороги в межах комунального бюджету, пошук зовнішніх грошових коштів для дорожніх інвестицій, як задбати про сільськогосподарські та лісові дороги, інвестиції в пішохідні та велосипедні маршрути - Віщляньський Велосипедний Маршрут і автостоянки), принципи співпраці з регіональними органами місцевого самоврядування у сфері будівництва і модернізації регіональних та інших доріг (кільцева дорога Щурово, міст через Віслу, дороги до Зони Економічної Активності м. Щурово) Муніципальне управління Щурова, Зони Економічної Активності м. Щурово), Кільцева дорога в м.Щурово, Мост на Віслі.
Неполоміце (26,5 тис.м ешканців, в тому числі 11,5 тис. мешканців - місто, 15 тис. мешканців в 12 селах) Розвиток інфраструктури громадського транспорту з обласним центром - співпраця з Краковом у сфері міського автобусного транспорту, співробітництво у сфері розвитку на території громади Швидкої Агломераційної Залізниці (залізничні вокзали, автостоянки типу park&ride, проїзний квиток) Муніципальне управління в Неполомицях, Залізничний вокзал в Подленже і park&ride
Замовлення на реалізацію державних послуг у сфері культури неурядовим організаціям - функціонування Центру Культури INSPIRO у селі Подленже - єдиний дом культури в громаді, який очолює неурядова організація - історія, принципи роботи, сфера діяльності, співпраця та відносини з муніципалітетом, клієнти послуг, реалізація проектів, пропозиція для мешканців - різних соціальних груп, фінансування діяльності, інфраструктура, співпраця з установами культури. Дім Культури INSPIRO, Подленже
Замовлення на реалізацію державних послуг у сфері освіти неурядовим організаціям - функціонування Громадської Початкова Школа ім. Lady Sue Ryder в Неполомицях, принципи управління муніципальною школою неурядовою організацією, сучасний шкільний будинок заснований на концепції "бджолині стильники меду", різниця в діяльності та фінансуванні в порівнянні з іншими школами (якими управляє самоврядування Неполоміц), переваги для громади, учнів, батьків та вчителів. Громадська Початкова Школа ім. Lady Sue Ryder в Неполомицях.
Забежув (25 тис.мешканців в 23 селах) Надання адміністративних послуг та обслуговування мешканців та інвесторів на прикладі громади Забєжув - організація Муніціпального Управління Забєжува, презентація адміністративних послуг, відвідування окремих офісів управління та будинку адміністрації, презентація проекту будівництва ринку в Забежові разом з муніципальним управлінням як найважливішої будівлі громадського простору. Муніципальне управління в Забежув
Послуги у сфері просторової економіки для мешканців та інвесторів - модельна студія територіального планування на рівні громади, обсяг завдань, форми реалізації послуг, процедури просторового планування, згідність Плану Просторового Планування Громади з іншими планованими документами, доступ мешканців до інформації про просторове планування. Управління територіального планування, землеустрою та землевпорядкування Управління Громади в Забежові
"Особисто спілкувався з керівником однієї гміни по структурі організації в роботі фінансового відділу, цей досвід ми також в себе вже напрацьовуємо я думаю, що в швидкому часі його реалізуємо. Також відбулась розмова з Мар’яном Назаревським щодо заключення угоди про співпрацю, ця гміна дуже подібна до нашої - 10 тис. населення, розташована під Краковом, подібно з нашим містом Тернополем. Результат розмови - згода на співпрацю та спільні проекти. В цій гміні працює багато українців в культурі, освіті. Комунальне підприємство на території гміни, створена муніципальна спілка, яка надає послуги водовідведення, водопідведення і вивіз сміття. Нажаль для нас це на даний момент дещо складно втілити, але над цим треба працювати. Дізнався про пенсійний стан в Євросоюзі. Цікавим є такий приклад: кожного року, кожен європеєць отримує роздруківку з Пенсійного Фонду скільки відрахував за відпрацьований рік в Пенсійний Фонд при виході на пенсію вони мають можливість в один день зняти повну суму з відрахуванням за весь трудовий стан. Ці кошти відповідно вкладають або в банки на відсотки і мають більше, ніж саму пенсію, або в нерухомість, відпочинок. Підсумовуючи вищенаведене скажу, що перший етап у формуванні нашої громади ми вже пройшли наступними кроками у нас буде впровадження нашої стратегії, яка уже реалізовується, - розповів Микола Дума".
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)