БАЙКОВЕЦЬКА СІЛЬСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА

Тернопільська область, Тернопільський район

Правила реєстрації місця проживання!

Дата: 16.12.2019 08:43
Кількість переглядів: 1799

Фото без опису

     Яка процедура реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання в Україні? Які правила реєстрації місця проживання дітей і дорослих? Які документи потрібні для оформлення реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання? Скільки коштує зареєструватися за новою адресою?  Ці та багато інших питань часто виникають у громадян  при зміні місця проживання.

    Згідно ст. 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» кожен громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані зареєструвати своє місце проживання. З моменту прийняття Постанови Кабміну №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» в Україні діють нові правила реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання.

Як і де оформити реєстрацію місця проживання?

    З 4 квітня 2016 року повноваження з реєстрації  та зняття з реєстрації місця проживання  перейшли до органів місцевого самоврядування. На території Байковецької об’єднаної територіальної громади повноваження щодо реєстрації місця проживання/зняття з реєстрації покладено на адміністраторів відділу «Центр надання адміністративних послуг»

 

Скільки часу займає процедура?

     Відповідно до законодавства, людині, що знялася з реєстрації за попереднім місцем проживання, дається один місяць (30 календарних днів) на те, щоб зареєструватися за новою адресою. Раніше цей термін становив всього 10 днів. Реєстрація оформляється в день надання особою всіх необхідних документів та за бажанням заявника може проводитись одночасно із зняттям із реєстрації з попереднього місця проживання або перебування.

 

      Зверніть увагу, що реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання   можуть бути скасовані за рішенням органу реєстрації. Підставами для винесення такого рішення є умисне приховування заявником даних про свою реєстрацію за попередньою адресою спільно з малолітніми дітьми.

 

Реєстрація місця проживання дорослих і дітей старше 14 років

    Порядок реєстрації місця проживання в Україні передбачає особисте звернення особи. Оскільки людина, яка досягла 14 років, може самостійно обирати собі місце проживання, при подачі документів на реєстрацію місця проживання її присутність обов’язкова.

    При виникненні обставин, що перешкоджають самостійному зверненню до органів реєстрації для оформлення реєстрації за місцем проживання може бути проведена за зверненням законного представника (батьки, опікуни) або представника за дорученням.

Які документи потрібні для реєстрації місця проживання?

Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для реєстрації місця проживання  необхідно подати наступний пакет документів:

  • заяву про реєстрацію місця проживання
  • квитанцію про сплату адміністративного збору
  • військовий квиток або приписне посвідчення (для реєстрації військовозобов’язаних і призовників — громадян, які підлягають взяттю на військовий облік у військових комісаріатах або перебувають на військовому обліку)
  • заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення реєстрації одночасно із зняттям із місця проживання за попередньою адресою)
  • документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне або тимчасове проживання іноземця в Україні; дозвіл на проживання, посвідчення біженця тощо)
  • документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Таким підтвердженням можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі, якщо підтверджуючих документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька — за згодою усіх власників)

 

     При реєстрації за згодою власника потрібна його особиста присутність при подачі заяви або нотаріально завірена згода.  Також власник житла повинен мати при собі документи, що засвідчують особу і право власності на нерухомість, в яке здійснюється реєстрація місця проживання.

Увага! Законом забороняється вимагати для реєстрації місця проживання інші документи.

 

Реєстрація місця проживання дітей молодше 14 років

     Процедура прописки малолітніх дітей аналогічна процесу реєстрації місця проживання повнолітніх громадян, проте має ряд юридичних особливостей. Зокрема, реєстрація місця проживання дитини до 14 років може бути здійснена виключно за місцем реєстрації одного з батьків (разом з матір’ю чи батьком, або за їх спільною адресою). Згода власника житла на реєстрацію дитини не потрібна.

    У разі, якщо батько і мати дитини зареєстровані за різними адресами, місце проживання дітей реєструється разом з одним із них за письмової згоди другого з батьків. Дозвіл тата (мами) на реєстрацію дитини в квартиру або будинок до другого з батьків не потрібен лише у випадку, якщо місце проживання дітей визначено відповідним рішенням суду або висновком органу опіки.

     На реєстрацію місця проживання новонародженої дитини батькам відводиться лише три місяці з дня народження малюка.

Перелік документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини:

  • заява на оформлення дитині прописки
  • оригінал свідоцтва про народження
  • квитанція про сплату адміністративного збору
  • паспорта того з батьків, до якого реєструється дитина

Для реєстрації місця проживання дитини, яка не досягла 14 років, необхідна присутність обох батьків або нотаріально завірена згода батька (матері) на реєстрацію місця проживання дитини за новою адресою.

      Якщо в свідоцтво про народження відомості про батька внесені зі слів матері, необхідно надати оригінал витягу з Державного реєстру актів цивільного стану про внесення відомостей про батька  відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.

Адміністративний збір за реєстрацію місця проживання

Громадянам, які бажають  здійснити реєстрацію місця проживання або зняття з реєстрації місця проживання  доведеться сплатити адміністративний збір у сумі:

- 13,60 грн. (0,0085 мінімальної заробітної плати) — у разі звернення особи протягом встановленого строку;

- 40,80 грн. (0,0255 мінімальної заробітної плати) — у разі звернення особи з порушенням встановленого строку.

У випадку проведення реєстрації місця проживання з одночасним зняттям з реєстрації попереднього місця проживання, адміністративний збір сплачується одноразово.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь