Проведено нетрадиційний урок з фізики
Вимоги сучасної концепції фізичної освіти, перевантаження інформаційного простору, важкість сприйняття матеріалу і значна його формалізація приводять до зниження інтересу учнів до уроків фізики. Ці фактори змушують учителів шукати нові, більш раціональні форми і методи навчання, орієнтовані на індивідуальну, колективну і групову форми роботи учнів на уроці.
Проведення нетрадиційних уроків дає можливість значно доповнити і поглибити знання учнів, розвинути інтерес до предмету, формувати науковий світогляд учнів, створити умови для кращого пізнання дітьми фізики, себе і людей, взаємодії людини з навколишнім світом, усвідомлення зв’язків з природою.
З метою узагальнення та систематизації знань учнів 7-их класів про тиск твердих тіл, рідин і газів, розвитку інтересу школярів до вивчення фізики вчителем-методистом, керівником міжшкільного методичного об’єднання вчителів математики та фізики Шемелею Михайлом Андрійовичем 21 березня 2018 року проведено спільний урок для учнів 7-их класів закладів освіти громади.
Шемеля М.А. досконало володіє методикою проведення нетрадиційних уроків, вчить учнів творчо мислити, швидко і правильно орієнтуватися у нестандартних ситуаціях, допомагає школярам оволодіти вмінням аналізувати, порівнювати, узагальнювати, проявляти кмітливість і винахідливість.
Вчитель-методист підготував та провів ряд цікавих фізичних експериментів, що дало змогу закріпити і поглибити знання учнів з теми, розвинути вміння дітей спостерігати, узагальнювати та пояснювати фізичні явища.
Для вчителів фізики об’єднаної територіальної громади Шемеля М.А. продемонстрував роботу учнів у групах. Така робота полегшує процес навчання, урізноманітнює його, робить приємнішим, оживляє атмосферу в групах, дає позитивні ефекти в здобутті знань і вмінь слабшими учнями. Учні, які здобувають знання і вміння активно, є більш самостійними, критичними, легше формулюють і висловлюють свою думку, охоче і відвертіше беруть участь у виступах.
Всі учні поділилися на 5 груп, які відповідно повинні були розкрити питання: 1) Тиск твердих тіл; 2) Тиск газів і рідин. Закон Паскаля; 3) Сполучені посудини; 4) Атмосферний тиск; 5) Вимірювальні прилади.
Школярі відповідально й зосереджено працювали, експериментували, розвивали природне прагнення до пізнання, описували хід відповідних дослідів, ставили проблемні запитання, робили висновки.
Протягом заняття панувала атмосфера довір’я і співпраці, учні та вчителі, виконуючи цікаві завдання, отримали багато пізнавальної інформації, яскравих емоційних вражень.
За наслідками роботи оцінено заслуги кожного учня.
Присутні на уроці вкотре впевнилися, що проведення нетрадиційних спільних уроків із використанням навчально-матеріальної бази опорного кабінету фізики сприяє підвищенню якості та ефективності навчання фізики, спонукає учнів до дослідницької роботи, посилює мотивацію навчально-пізнавальної діяльності школярів, вчить здобувати глибокі знання з предмета.