БАЙКОВЕЦЬКА СІЛЬСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА

Тернопільська область, Тернопільський район

Актуальне питання сьогодення - легалізація трудових відносин

Дата: 20.05.2020 12:32
Кількість переглядів: 443

Фото без опису

Актуальними питаннями сьогодні для нашого суспільства є легалізація трудових відносин та боротьба з виплатою заробітної плати у «конвертах». Адже багато найманих працівників деколи свідомо погоджуються отримувати неофіційну заробітну плату. Буває, що заробітна плата працівника значно відрізняється від тієї, яка відображена у звітності із ЄСВ. Про це особа може дізнатися згодом, наприклад коли їй буде потрібна довідка про доходи  для отримання допомоги по безробіттю чи для пред'явлення у Пенсійний фонд при оформленні пенсії.

Таким чином, неофіційна виплата заробітної плати позбавляє працюючих таких соціальних гарантій,  як: оплата тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною та допомогу по вагітності й пологах; виплата втраченого заробітку у зв'язку з втратою працездатності у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання; виплата допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи. Внаслідок несплати єдиного соціального внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та право на одержання пенсії за віком, по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника. 

      Своєчасна та повна сплата єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є обов'язком кожного роботодавця. Проте, на жаль, деякі роботодавці ведуть подвійну бухгалтерію, тобто виплачують людині певний розмір заробітної плати, а відрахування єдиного соціального внеску здійснюють із суми, що значно менша за отриману особою.

У зв’язку з цим Головне управління ПФУ в Тернопільській області ще раз нагадує, що Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Тобто, якщо працівнику нарахована заробітна плата не менше законодавчо встановленого мінімального рівня і з неї сплачено страхові внески до Пенсійного фонду України (а з 01.01.2011 року – єдиний соціальний внесок відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»), то такий місяць повністю враховується в страховий стаж і заробітна плата за цей місяць враховується для обчислення пенсії.

       Якщо ж сума нарахованої заробітної плати, з якої сплачені внески, менша за мінімальний розмір, страховий стаж становить неповний місяць і обчислюється пропорційно заробітній платі. У разі не сплати роботодавцем  внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування за своїх найманих працівників, то періоди, за які не сплачені внески, не враховуються до страхового стажу найманого працівника та не включаються до заробітної плати для розрахунку розміру пенсії.

З 01 січня 2020 року мінімальний страховий внесок становить
1039,06 грн. (4723,00 грн.*22%).

         Тому, ми звертаємо увагу кожного працюючого на те, що необхідно, хоча б раз на рік, перевіряти розмір своєї заробітної плати та відрахувань єдиного соціального внеску, які декларує роботодавець до Пенсійного фонду України, щоб виключити можливість наявності помилок і недостовірності даних та мати впевненість у одержанні справедливо заробленої пенсії. І краще подумати про це зараз в період здійснення своєї трудової діяльності, а не коли вже досягнуто пенсійного віку.

      На сьогоднішній день, дізнатися дані про нараховану заробітну плату,  щомісячний розмір сплачених внесків до Пенсійного фонду України та страхового стажу може кожен працюючий особисто за допомогою вебпорталу електронних послуг Пенсійного фонду України на якому впроваджено ряд сервісів, зокрема:

–   налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо сплати страхових внесків роботодавцем та розміру свого страхового стажу); 

–    отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків (форма ОК-5), витяг із Реєстру застрахованих осіб);

 –   інформацію про свій «зароблений» страховий стаж (загальний та у розрізі кожного року), щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем через кабінет страхувальника.

       Для цього необхідно зареєструватися на вебпоралі Фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису. Кваліфікований електронний підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів (АЦСК), перелік яких є на порталі.

 

Головне управління

Пенсійного фонду України

в Тернопільській області                     


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь