БАЙКОВЕЦЬКА СІЛЬСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА

Тернопільська область, Тернопільський район

Звіт Центру надання соціальних послуг Байковецької сільської ради за 9 місяців 2021 року

Дата: 24.09.2021 08:56
Кількість переглядів: 788

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

І. Діяльність

Центр надання соціальних послуг (далі – Центр) є бюджетною установою, підзвітною та підконтрольною Байковецькій сільській раді. Заснований для надання соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують  сторонньої допомоги.

В своїй діяльності Центр керується Конституцією та законами України «Про соціальні послуги», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», указами Президента України та постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України, рішеннями Байковецької сільської ради, розпорядженнями сільського голови.

Основними завданнями Центру на сьогодні залишаються:

1. раннє виявлення громадян, які перебувають в складних життєвих обставинах або мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини через вплив несприятливих зовнішніх та/або внутрішніх чинників;

2. визначення (оцінювання) їх потреб у наданні соціальних послуг, формування електронної бази даних таких громадян;

3. профілактичні заходи із запобігання потрапляння в складні життєві обставини;

4. забезпечення якісного надання соціальних послуг згідно положення;

5. установлення зв’язків з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, фізичними особами, родичами громадян, яких обслуговує територіальний центр з метою сприяння в наданні соціальних послуг громадянам;

6. здійснення заходів з виконання державних, регіональних та місцевих програм.

Центр здійснює свою діяльність на принципах адресності та індивідуального підходу, доступності та відкритості, добровільного вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг, гуманності, комплексності, максимальної ефективності використання бюджетних коштів, законності, соціальної справедливості, забезпечення конфіденційності, дотримання державних стандартів соціальних послуг, етичних норм і правил.

У Центрі надання соціальних послуг Байковецької сільської ради на сьогодні діють:

  • відділення соціальної роботи;
  • відділення соціальних послуг за місцем проживання;
  • відділення «Служба «Соціальне таксі»;
  • відділення організації надання адресної натуральної допомоги (в т.ч. Пункт прокату технічних засобів реабілітації, Пункт побутового прокату, Соціальна пральня);

а також

  • мобільна бригада соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насилля.

Центром згідно чинного законодавства та Положення про діяльність надаються 14 базових соціальних послуг, а саме:

  1. ?догляд вдома;
  2. · соціальна адаптація;
  3. · соціальна інтеграція та реінтеграція;
  4. · екстренне (кризове) втручання;
  5. · консультування;
  6. · соціальний супровід;
  7. · представництво інтересів;
  8. · посередництво (медіація);
  9. · соціальна профілактика;
  10. · натуральна допомога;
  11. · фізичний супровід осіб з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату та пересуваються на кріслах колісних, порушення зору;
  12. · догляд та виховання дітей в умовах, наближених до сімейних;
  13. · супровід під час інклюзивного навчання;
  14. · інформування.

 

За 9 місяців зареєстровано 308 осіб/сімей, які отримували соціальні послуги, з яких 148 осіб/сімей продовжують отримувати різноманітні послуги з попередніх періодів. Від початку року укладено 193 договори.

Із 308 отримувачів послуг, 22 сім’ї, з яких 20 отримували послугу соціального супроводу, з яких 1 ПС і 1 ДБСТ, одна - оформила побутовий прокат і одна сім’я отримує послугу натуральної допомоги і соціальну профілактику, і 286 (164ж, 122 ч) осіб, з яких 91 (42 ж,49 ч) особа з інвалідністю, один учасник АТО (ч), 3- ВПО (1 ж,2 ч), 156 (112 ж,44 ч)  - осіб похилого віку, 9 осіб (1 ж, 8 ч), які відбувають покарання не пов’язані з позбавленням волі, 19 сімей, 18 - де виховуються діти з інвалідністю і 1 - де дитина з травмою, 7- інші категорії осіб, які перебували в СЖО з різних причин.

Центром надання соціальних послуг зареєстровано за 9 місяців 2021 року 193 договора: 7 сімей СЖО оформили послугу соціального супроводу, 24 дитини з інвалідністю оформили транспортну послугу -10 сімей, адресну натуральну допомогу – 13 сімей, 1 сім’я оформила представництво інтересів, і отримано від відділу соціального захисту населення 184 рішень про надання соціальних послуг на 43 послуги адресної натуральної допомоги (підгузки, пелюшки, 19 послуг соціальної пральні 28 послуг побутового прокату і прокату технічних засобів реабілітації, 29 соціальних послуг «догляд вдома», 8 рішень на послугу соціального супроводу, 1- посередництво/медіація, 10 – на послугу соціальної профілактики, 6-представництво інтересів, 42 рішення на транспортну послугу, 0 відмов, та 9 рішень з 2020 року.

У відділенні соціальної роботи за місцем проживання надаються соціальні послуги «догляд вдома» та «соціальний супровід» сімей/осіб в складних життєвих обставинах, диспетчером організовується «транспортна послуга»; ведеться облік отримувачів соціальних послуг, реєструються договори отримувачів соціальних послуг, які надає Центр, та ведеться облік осіб/дітей з інвалідністю.

Дані клієнти отримали/отримують наступні послуги:

  • Догляд вдома – 178 осіб (147 з попереднього періоду), з них 115 жінок і 63 ч; по категоріях – осіб з інвалідністю – 52 (24 ж, 28 ч), осіб похилого віку – 125 (91 ж, 34 ч),  ВПО – 3 (1 ж, 2 ч).
  • Соціальним супроводом охоплено 22 сім’ї (12 з попереднього періоду), 1 ПС і 1 ДБСТ (у відділенні соціальної роботи); і 8 нововиявлених сімей. На даний момент під соціальним супроводом перебуває 12 сімей в них 33 дитини (16 дівч. І 17 хл).
  • Транспортною послугою охоплено 64 особи/дитини ( 28 з попереднього періоду), з них 34 жінки і 30 чоловік; по категоріях – 31 (15 ж, 16 ч) особа з інвалідністю, 18 (14 ж і 4 ч) осіб похилого віку, 11(4 ж, 7 ч) діти з інвалідністю, 2 (1 ч і 1 ж) особи з травмою, 1 дитина з травмою, 1 учасник АТО (ч).

На обліку в Центрі надання соціальних послуг перебуває 584 осіб/дітей з інвалідністю: осіб з інвалідністю 1 групи – 55 (21 ж, 34 ч), осіб з інвалідність 2 групи  - 179 (85 ж, 94 ч), осіб з інвалідністю 3 групи – 286 (146 ж, 140 ч), 64 дитини з інвалідністю (29 ж, 35 чол).

Робота відділення соціальної роботи полягає у попередженні та ранньому виявленні сімей та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах та тих , що можуть у них потрапити.

За 9 місяців 2021 року 7-ма фахівцями із соціальної роботи здійснено 1081 оцінок потреб сімей/осіб, з них у 969 виявлено складні життєві обставини, та надано соціальні послуги. Проведено обстеження 74осіб з метою моніторингу потреби у додаткових послугах, продовженні чи завершенні надання соцпослуг. У відділенні ведуться банки даних:

- багатодітних сімей ;

- учасників АТО/ООС ;

- неповних сімей ;

- дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;

- умовно засуджених громадян;

- ВПО

- інші.

На обліку Центру перебуває 13 осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (з 18 до 23років) та 5 сімей опікунів, де на утриманні та проживанні перебувають 6 дітей , що позбавлені батьківського піклування. З березня 2021року розпочато надання послуги «Соціальний супровід» прийомній сім’ї і дитячому будинку сімейного типу.

Послугами інформування та консультування охоплено 698 осіб, з них 460- поінформовано та 238-проконсультовано з різнотематичних питань.

Послугою «соціальна профілактика» охоплено 9 осіб, які засуджені до покарань, не повязаних з позбавленням волі, з них 8 чоловіків , 1- жінка та 1-сімя (1чоловік, 1-жінка, 3 дітей-дівчаток).

Екстренне (кризове втручання) здійснено у двох сімях, які виявленні в 2021році,1сім’ї  надано сприяння у розміщенні в закладі "Відкрите серце", 1особу розміщено у заклад цілодобового перебування.

В рамках ведення банку даних учасників АТО/ООС працюємо із 118 особами, з них 116 чоловіків , 2 жінки, у їх сімях  125дітей (50 –хлопчиків ,75-дівчаток)  за період 9 місяців їм надано  67- соціальних послуг :

- психологічна допомога-4 ;

-допомога  працевлаштуванні-4;

-юридича допомога-10;

-забезпечення земельної ділянки-6;

-влаштування дітей до дошкільних та шкільних закладів освіти-1;

-гуманітарна допомога -4;

-матеріальна допомога-4;

-оформлення /відновлення документів-6;

-залучення до участі у групових  заходах-16;

-супровід сімей уч.АТО/ООС-1.

Послугу посередництва (медіації) надано 1 сімї (1жінка)  - сімейний конфлікт врегульовано шляхом підписання мирової згоди.

У період карантинних обмежень щодо проїзду та обмеженої доступності до установ соціального спрямування (пенсійний фонд, фонд соціального страхування інвалідів, банківські установи, медичні заклади району та ін.), виникла потреба в соціальній послузі «Представництво інтересів» якою охоплено 3 сімї, у яких 3 жінки, 2 чоловіків, 9 дітей (7 хлопчиків, 2 дівчаток), та 3 особи: 2 особи похилого віку, з них 1 чоловік та 1 жінка  та 1молода особа-жінка в складних життєвих обставинах.

У 17 сімях, в яких проживає 11 хлопчиків та 6 дівчаток проведено перевірку цільового використання коштів у яких оформлено допомогу при народженні дитини. На даний час дані перевірки не проводяться у зв’язку з зміною законодавства та зміною повноважень.

Відділенням проводяться заходи, спрямовані на виконання державних, регіональних та місцевих програм, яких з початку року здійснено 17. Зокрема, щодо:

-протидії ВІЛ-інфекції СНІДу;

-соціального захисту населення;

-підтримки сімї та протидії домашньому насиллю;

-зайнятості населення;

-інтерактивні заходи з питань забезпечення здорового та активного довголіття;

-підтримки осіб , які брали участь в  АТО/ООС, та членів сімей загиблих ;

З січня 2020 року в установі діє Відділення організації надання адресної натуральної допомоги. За період роботи:

  • Пунктом прокату технічних засобів реабілітації, отримано та надано в користування ходунки, роллатори, інвалідні візки, палки-триноги, милиці, крісло-туалет. Станом на сьогодні отримувачами даної послуги є 42 особи.
  • Пунктом побутового прокату - сім’ям та особам, які перебувають в складних життєвих обставинах, надані меблі (ліжка) та ін. засоби повсякденного вжитку на затверджених умовах. В рамках надання послуги «Побутового прокату» в с. Соборне діє «Соціальна СКРИНЯ» (https://www.facebook.com/groups/2357332604392666), що має 2 спеціальні мети: сприяння обміну необхідними речами між мешканцями громади, а також формування в населення свідомого ставлення до вторинного використання вживаних речей.
  • Організована робота з придбання за кошти місцевого бюджету та забезпечення засобами особистої гігієни (підгузниками, пелюшками, тощо) отримувачів послуг, які за станом здоров’я та висновком лікарської комісії потребують зазначених засобів.

Засоби особистого догляду в 2021 році отримали 42 особи; технічні засоби реабілітації на умовах прокату – 34 особи.

Центром за період діяльності налагоджено співпрацю із благодійними організаціями. Сформовано якісний комунікаційний зв’язок із суб’єктами підприємницької діяльності громади, в результаті чого мешканці, що потрапили в скрутну життєву ситуацію, мають сталу підтримку від благодійників.

В 2021 році до Великодніх та Різдвяних Свят, особи та сім’ї, що перебувають в складних життєвих обставинах, отримали продуктові набори (святкова/благодійна акція «Великодні дзвони» та «Миколай приносить радість») придбані за кошти місцевого бюджету, за кошти підприємців, шляхом поповнення благодійного рахунку, а також шляхом надання підприємцями продуктів харчування – 171 набір; 10 сім’ям були надані солодкі подарунки. В рамках виконання спільної програми із районною організацією Товариства Червоного Хреста України 100 осіб отримали набори побутової хімії.

6 сім’ям, що перебували в складних життєвих обставинах та отримували послугу соціального супроводу, та 2 сім’ям, де виховуються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування в рамках декади «Життя сім’ї – літопис України» адресно надані електричні чайники. 5 сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах, отримали канцтовари та шкільне приладдя для організації навчального року дітей.

Протягом січня - вересня 2021 жителі громади отримали грошово-матеріальні допомоги на виконання програм сільської ради .

01 липня 2021 року розпочала свою роботу «Соціальна пральня». Мета її діяльності – задоволення потреб населення у якісних послугах з прання, прасування, дрібного ремонту речей, а також якісна соціалізація сімей/осіб в складних життєвих обставинах. Станом на сьогодні, 23 особи є отримувачами даної послуги та здійснено 56 заходів з прання, сушіння, прасування та дрібного ремонту одягу. Працівниками Центру й надалі здійснюється активна інформаційна кампанія для ознайомлення з умовами отримання послуги потенційними отримувачами та процедура оформлення документів, необхідних для отримання послуги.

Основними чинниками, що спричиняють складні життєві обставини в отримувачів Відділення організації надання адресної натуральної допомоги  є похилий вік, інвалідність, часткова або повна втрата рухової активності, скрутне матеріальне становище, малозабезпеченість. Незначну частку складних життєвих обставин вдається подолати, проте в більшості випадків їх вплив залишається суттєвим - особи/сім’ї і надалі потребують продовження отримання згаданих соціальних послуг.

Працівники Центру в рамках надання послуги постійно беруть  участь у навчаннях із підвищення обізнаності щодо реформування системи надання соціальних послуг та законодавчих нововведень та ін., що позитивно повпливало на їхні компетентності.

 

ІІ. Фінанси

З 01.01.2021р. Центр надання соціальних послуг Байковецької сільської ради обслуговує 15 сіл, що на2 села більше в порівнянні з минулим роком. У зв’язку з цим у 2021році збільшено штат на 3 людини, а також зросли витрати  на соціальне таксі.

За 9 місяців 2021року Центр профінансовано на 70%, а саме:

  • Фонд ЗП 3 647 808,00 грн.:

проведено всі обов’язкові виплати, але, у зв’язку з підвищенням мінімальної ЗП (01.01.2021р), збільшення штату(3 одиниці), і з продовженням обов’язкових КОВІДдоплат, витрати фонду оплати праці у порівнянні з минулим роком зросли на 1 382 475,00грн. (3 647 808,00грн-2 265 333,00грн)

Протягом 2021року у відділенні «Організації надання адресної натуральної допомоги» додалася послуга «Соціальна пральня»». На забезпечення функціонування даної послуги здійснено витрати в сумі - 160 028,00грн.,а саме:

- закуплено пральну машинку - 120 000,00;

- сушильна машинка - 14 325,00;

- вішалка, полички - 7 001,00;

- стелажі - 19 300,00;

- побутова хімія - 6 403,00.

Відділення «Служба «Соціальне таксі»» у 2020р надавало послуги 55особам, у 2021 – 64, відповідно витрати на закупівлю палива і обслуговування машини зросли та становили - 139 209,04грн.:

- закуплено на 2021рік палива на суму - 106 777,00грн.(4 102,00літри)

(Для прикладу :порівняю використання палива за січень – вересень 2020р – 2580 літрів; січень – вересень - 2021р – 3410 літрів.

- оплачена страховка «Каско - 26 082,04;

- замінено шини - 472,00;

- замінено мастила та фільтри - 4200,00;

- замінено запасні частини - 1678,00.

Відповідно до програм діяльності центру здійснено видатки в сумі - 103 401,83грн., а саме:

- надруковано інформаційні матеріали Центру щодо можливості отримання соціальних послуг - 2 187,00.

- закуплено великодні набори підопічним - 52 563,83, в тому числі благодійні внески - 4 300,00;

- закуплено засоби догляду та гігієни-48 651,00.

Для забезпечення  діяльності адміністративного апарату установи, за звітній період здійснено поточні видатки в сумі 19 735,37грн:

- канцтовари-8046,00;

- заправка картриджа-1077,00;

- заміна вінчестера-1450,00;

- токени, Медок, сертифікати,навчання-6 548,00;

- телекомунікаційні послуги 1114,37;

- протиковідні засоби -1500,00

 

ІІІ. Перспективи розвитку:

Центру сьогодні треба працювати над наступними завданнями :

  • Активізувати функціонування «гарячої» телефонної лінії для комунікації з мешканцями громади, започаткувати єдину інформаційну платформу для оперативного обміну інформацією між мешканцями ТГ та працівниками;
  • Планувати та проводити навчання співробітників щодо новітніх методик надання соціальних послуг та роботи з клієнтами; проектного менеджменту та ін..
  • Проводити активну роботу із запровадження платних соціальних послуг.

 

 

 

 

Директор

Оксана Яріш


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь